ANALISIS SOSIOLOGIS NOVEL SI ANAK KAMPOENG DAN SI ANAK PANAH KARYA DAMIEN DEMATRA
DOI:
https://doi.org/10.31933/eej.v1i1.298Keywords:
Learning Outcomes, Science, Demonstration MethodsAbstract
The purpose of this study is to describe the improvement of student learning outcomes in science learning by using the demonstration method in class V SDN 47 Korong Gadang. This type of research is classroom action research, with qualitative and quantitative approaches, consisting of two cycles. The results showed students can achieve the KKM value (75), in learning planning there was an increase from 71.5% to 92.5%, teacher activities 74% to 94%, student activities 72.0% to 91%, and learning outcomes 72 .0 to 83.4. So the demonstration method can improve student learning outcomes in science learning
References
Abu Ahmadi. 2005. Strategi Belajar Mengajar. Bandung: Pustaka Setia
KarySuharsimi. 2008. Penelitian Tindakan Kelas. Jakarta: Bumi Aksara.
Kunandar. 2008. Langkah Mudah Penelitian Tindakan Kelas Sebagai Pengembangan Profesi Guru. Jakarta: Rajawali Plus
Nana Sudjana. 2010. Dasar-dasar Proses Belajar Mengajar. Bandung: Sinar Baru Algasindo
Ngalim Purwanto. 2004. Ilmu Pendidikan Teoritis dan Praktis. Bandung: Rosda Karya
Oemar Hamalik. 2007. Proses Belajar Mengajar. Jakarta: Bumi Aksara
Roestiyah. 2007. Strategi Belajar Mengajar. Jakarta: Rineka Cipta
Susanto. 2007. Pengembangan Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan Dengan Perspektif Manajemen Visi. Jakarta: Mata Pena.
Syaiful Bahri Djamarah. 2009. Strategi Belajar Mengajar. Jakarta: Rineka Cipta Wardhani, 2007.Penelitian Tindakan Kelas, Jakarta: Universitas Terbuka.
KarySuharsimi. 2008. Penelitian Tindakan Kelas. Jakarta: Bumi Aksara.
Kunandar. 2008. Langkah Mudah Penelitian Tindakan Kelas Sebagai Pengembangan Profesi Guru. Jakarta: Rajawali Plus
Nana Sudjana. 2010. Dasar-dasar Proses Belajar Mengajar. Bandung: Sinar Baru Algasindo
Ngalim Purwanto. 2004. Ilmu Pendidikan Teoritis dan Praktis. Bandung: Rosda Karya
Oemar Hamalik. 2007. Proses Belajar Mengajar. Jakarta: Bumi Aksara
Roestiyah. 2007. Strategi Belajar Mengajar. Jakarta: Rineka Cipta
Susanto. 2007. Pengembangan Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan Dengan Perspektif Manajemen Visi. Jakarta: Mata Pena.
Syaiful Bahri Djamarah. 2009. Strategi Belajar Mengajar. Jakarta: Rineka Cipta Wardhani, 2007.Penelitian Tindakan Kelas, Jakarta: Universitas Terbuka.
Downloads
Published
2021-01-22
How to Cite
Efi, N. (2021). ANALISIS SOSIOLOGIS NOVEL SI ANAK KAMPOENG DAN SI ANAK PANAH KARYA DAMIEN DEMATRA. Ekasakti Educational Journal, 1(1), 145–153. https://doi.org/10.31933/eej.v1i1.298
Issue
Section
Articles