PUBLIC SPEAKING LEADERSHIP UNTUK MENINGKATKAN MOTIVASI KINERJA PEGAWAI DI HOTEL SANTIKA PREMIERE PADANG
Keywords:
Public Speaking, Leadership, Performance MotivationAbstract
Public speaking is a person's ability to speak in public correctly so that the message can be clearly conveyed and the purpose of speaking can be directly obtained. Public Speaking is very important to support the realization of the goals of the management itself, one of which is to improve the knowledge and skills of hotel employees. Of the various non-technical skills or competencies required by tourism industry human resources, effective communication competencies both orally and in writing are non-technical skills with a very large role. For example, the style of language in communicating with employees is important in increasing employee motivation and also company performance. In this study, the authors examine the effect of public speaking and communication styles that occur at Hotel Santika Premiere Padang on the work motivation of employees. The subject of this research is the management of Hotel Santika Premiere Padang and their staff. This study aims to determine what kind of public speaking and communication styles occur and whether public speaking and leadership communication styles trigger employee motivation.
References
Agatha Trisari S. Public Speaking Sebuah Pengantar Singkat Berbicara di Depan Umum (Bogor: Penerbit
Bambang S., Endah Masrunik, M.Rizal. Motivasi Kerja dan Gen Z: Teori dan Penerapan. (Blitar: ZaidaDigital Publishing, 2020)
Cangara, H. Pengantar Ilmu Komunikasi. (Jakarta: Raja Grafindo Persada, 2008)
Fuchrudi, I. S. Pengantar Kepemimpinan Pendidikan. (Jakarta: AIDA, 2004)
Hendriyani, Dharmawan Y.P. Public Speaking (Tangerang Selatan: Universitas Terbuka, 2015)
Husaini, U. Administrasi, Manajemen, dan Kepemimpinan Pendidikan: Teori dan Praktik. (Jakarta: Bumi Aksara, 2021)
Lexy. J. Moleong, Metodologi Penelitian Kualitatif (Bandung: Remaja Rosdakarya, 2007),
Miftah, M. PENGEMBANGAN MODEL E-LEARNING: Studi Analisis Kebutuhan & Uji Kelayakan (Bandung: Feniks Muda Sejahtera, 2022)
Mulyana, D. Komunikasi Efektif. (Bandung: PT Remaja Posdakarya, 2004),
Pada Kantor Wilayah XII Direktor Kekayaan Negara (DJKN) Banjarmasin (Online), Vol 1, No. 2 Juni (2013), Diakses Februari 2018,
Sirait, C. B. The Power of Public Speaking: Kiat Sukses Berbicara Di Depan Public. (Jakarta: Gramedia Pustaka Utama, 2007)
Soekarso, Iskandar, P. Kepemimpinan: Kajian Teoritis dan Praktis (2015),
Sugiyono. Metode Penelitian Bisnis. (Bandung: Pusat Bahasa Depdiknas, 2008)
Sugiyono. Metode Penelitian Kuantitatif, kualitatif, dan R&D. (Bandung: Penerbit Alfabeta, 2013).
Susanto, A. Pengaruh Komunikasi, Kepemimpinan dan Motivasi Kerja Terhadap Kinerja Karyawan Studi
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Ghufran Maulana Abdillah
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Penulis yang mempublikasikan manuskripnya di jurnal ini menyetujui ketentuan berikut:
- Hak cipta pada setiap artikel adalah milik penulis.
- Penulis mengakui bahwa Ekasakti Jurnal Penelitian & Pegabdian (EJPP) berhak menjadi yang pertama menerbitkan dengan lisensi Creative Commons Attribution 4.0 International (Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) .
- Penulis dapat mengirimkan artikel secara terpisah, mengatur distribusi non-eksklusif manuskrip yang telah diterbitkan dalam jurnal ini ke versi lain (misalnya, dikirim ke repositori institusi penulis, publikasi ke dalam buku, dll.), dengan mengakui bahwa manuskrip telah diterbitkan pertama kali di Ekasakti Jurnal Penelitian & Pegabdian (EJPP).