Pengaruh Kualitas Pelayanan dan Kualitas Produk Terhadap Kepuasan Pelanggan pada Kubik Koffie di Kota Padang
DOI:
https://doi.org/10.31933/emjm.v2i2.1049Keywords:
Service Quality, Product Quality, Customer SatisfactionAbstract
This study aims to examine and analyze the effect of service quality and product quality on customer satisfaction at Koffie cubic in Padang city, where variable X is service quality and product quality. Dependent variable is customer satisfaction at Koffie cubic in Padang city. This study used a classical assumption test consisting of normality test, multiculity test, herosity test and multiple regression test, t test and F test. The results of the research on Service Quality Variables have a significant positive effect on Customer Satisfaction at Koffie Cubic in Padang City, variables have a positive and significant effect on Customer Satisfaction at Koffie Cubic in Padang City, that Service Quality and Product Quality simultaneously have a significant positive effect on Customer Satisfaction at Cubic Koffie in Padang City.
References
Agussalim Manguluang, 2015. Statistik Lanjutan, Ekasakti Press, Padang
Ali, Hasan . 2013. Marketing Dan Kasus-Kasus Pilihan. Caps (Center For Academic Publishing Service).Yogyakarta.
Alma, Buchari.2012. Manajemen Pemasaran Dan Pemasaran Jasa. Bandung : Alfabeta.
Arikunto, S. 2012. Prosedur Penelitian: Suatu Pendekatan Praktek. Jakarta: Rineka Cipta
Danang Sunyoto. (2015). Manajemen dan Pengembangan Sumber Daya Manusia. Yogyakarta: Center for Academic Publishing Service
Daryanto. 2013. Sari Kuliah Manajemen Pemasaran. Cetakan Ii. Satu Nusa. Bandung
Fandy Tjiptono, Dan Gregorius Chandra. 2012. Service, Quality And Satisfaction. Yogyakarta.Andi.
Fandy, Tjiptono. 2011. Service Management Mewujudkan Layanan Prima. Edisi. 2. Yogyakarta: Andi.
Freddy Rangkuti. 2014. Riset Pemasaran. Gramedia Pustaka Utama, Jakarta.
Ghozali, Imam. 2016. Aplikasi Analisis Multivariate Dengan Program Ibm. Spss 24 (Edisi Keenam.) Semarang: Universitas Diponegoro.
Griffin, Jill. 2012.Customer Loyalty: How To Learn It, How To Keep It. Jakarta: Erlangga.
Hidayat, Rahmat. 2014. Pengaruh Kualitas Pelayanan, Kualitas Produk, Dan Nilai Pelanggan Terhadap Kepuasan Dan Loyalitas Pelanggan Nasabah Bank Mandiri. Jurnal Bisnis Dan Ekonomi.No. 01, Vol. V.
Keegan, Warren J. dan Green C. Mark. (2013). Global Marketing 7thed. Edinburgh, England: Pearson Education
Kotler, Keller, 2012. Marketing Management, 14th, Person Education
Kotler, Philip and Gary Amstrong. (2014). Principle of Marketing . 14 Edition. England : Pearson Education, Inc
Kotler, Philip And Kevin Lane Keller, 2016. Marketing Managemen, 15th Edition, Pearson Education,Inc.
Kotler, Philip.2013. Manajemen Pemasaran. Jilid 2. Jakarta: Erlangga.
Lupiyoadi, Rambat. 2013. Manajemen Pemasaran Jasa Berbasis Kompetensi (Edisi 3). Jakarta: Salemba Empat.
Lupiyoadi, Rambat. 2014. Manajemen Pemasaran Jasa. Edisi 3.Jakarta: Salemba.
Moisescu, O. I. 2015. The Impact Of Customers’ Perception Of Csron Corporate Brand Loyalty: The Caseof The Romanian Mobile Telecom Industry. Central European Business Review, 4(2), h. 21-29.
Mursid, M, Drs. (2014). Managemen Pemasaran. Jakarta: Bumi Aksara
Rangkuti, Freddy. (2015). Riset Pemasaran. Cetakan keduabelas. Jakarta:Gramedia Pustaka Utama.
Sugiyono. 2013. Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D. Alfabeta Bandung
Sugiyono. 2014. Metode Penelitian Bisnis. Bandung: Alfabeta.
Sugiyono. 2014. Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D. Alfabeta Bandung
Sugiyono. 2015. Metode Penelitian Pendidikan (Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif dan R&D). Alfabeta Bandung
Suparyanto & Rosad. 2015. Manajemen Pemasaran .In Media: Bogor.
Sutisna, 2012, Perilaku Konsumen Dan Komunikasi Pemasaran, Edisikedua,. Bandung: Remaja Rosda Karya.
Swastha,Basu. 2010.Manajemen Penjualan: Pelaksanaan Penjualan, BPFE-Yogyakarta
Tjiptono, F. (2014). Pemasaran Jasa, Prinsip, Penerapan dan Peneltian. Yogyakarta: Penerbit ANDI
Tjiptono, Fandy dan Gregorius Chandra, 2012, Pemasaran Strategik. Yogyakarta, ANDI.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Andre Mardona, Agus Sutarjo, Meri Dwi Anggraini
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Penulis yang mempublikasikan manuskripnya di jurnal ini menyetujui ketentuan berikut:
- Hak cipta pada setiap artikel adalah milik penulis.
- Penulis mengakui bahwa Ekasakti Matua Jurnal Manajemen (EMJM) berhak menjadi yang pertama menerbitkan dengan lisensi Creative Commons Attribution 4.0 International (Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) .
- Penulis dapat mengirimkan artikel secara terpisah, mengatur distribusi non-eksklusif manuskrip yang telah diterbitkan dalam jurnal ini ke versi lain (misalnya, dikirim ke repositori institusi penulis, publikasi ke dalam buku, dll.), dengan mengakui bahwa manuskrip telah diterbitkan pertama kali di EMJM.